جاهای دنج تهران در شب | ۱۳ مکان ویژه شبگردی

در این مطلب از ۰۲۱ تهران به معرفی جاهای دیدنی شبانه تهران میپردازیم با ما همراه باشید.

شب گردی در تهران واقعا لذت‌بخش است. اما خیلی‌ها نمی‌دانند وقتی هوا تاریک شد، باید برای تفریح شبانه در تهران کجا بروند. تهران جاهای زیادی برای شب گردی دارد. از پارک‌ها و کافه‌ها گرفته تا سوپرمارکت‌های شبانه‌روزی. می‌خواهیم بهترین نقاط برای شب گردی در تهران را به شما معرفی کنیم.

جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب

مکان مناسب برای غذاخوردن در شب تهران

میدان پالیزی

تهران برای کسانی که اهل شکم گردی شبانه هستند، بهشت است. پایتخت ما رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد. بعضی از آنها شبها باصفاتر هستند و انگار برای شب گردی در تهران ساخته شده‌اند. اینجا چند کافه و رستوران مناسب شب گردی را معرفی می‌کنیم.

میدان پالیزی

پالیزی حالا سالهاست که به یکی از پاتوق‌های تهرانی‌ها تبدیل شده. درست کنار میدان، آبمیوه پالیزی قرار گرفته. آبمیوه پالیزی بهترین معجون‌ها را دارد. کنارش هم اولین اژدر زاپاتای تهران قرار دارد.

از آبمیوه پالیزی تا چهارراه بعدی در خیابان سهروردی، تمام خیابان پر از رستوران‌ها و فست فودهای باکیفیت است. رضا لقمه و پیتزا میخوش و بستنی لابریت، واقعا خوب و خوشمزه هستند. پاساژ اندیشه هم حسابی شلوغ می‌شود.

پارک اندیشه هم همان حوالی است. قدم زدن شبانه در راهروی طبیعی و رنگی پارک و خرید از دست‌فروش‌هایی که بعضی وقت‌ها اینجا می‌آیند، حس خیلی خوبی دارد.

خیابان سی تیر

این خیابان مخصوص عاشقان شب گردی در تهران است. اگر گرسنه هستید و گردش شبانه در پایتخت را دوست دارید، حتما سری به خیابان سی تیر بزنید. تعداد زیادی اغذیه‌فروشی در طول خیابان، از شما پذیرایی می‌کنند.

غذاهای ۳۰ تیر کیفیت فوق العاده‌ای ندارند، اما کاملا نسبت به قیمتشان می‌ارزد. اینجا همه چیز پیدا می‌شود، از فلافل و سمبوسه گرفته تا همبگر و فست فودهای دیگر. بعضی وقت‌ها موسیقی زنده هم در خیابان نواخته می‌شود.

جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب

در سی تیر می‌شود جاهای نوستالژی هم پیدا کرد. مثلا کافه گل رضاییه که زمانی آدم‌های فرهنگی معروف مثل فروغ فرخزاد در آن رفت و آمد داشته‌اند.

اگر هم دنبال غذاهای امروزی می‌گردید، به آون پیتزا و باماهاس سر بزنید.

سوپر جردن

اگر هوس گشت شبانه به سرتان زد و قصد داشتید خرید کنید، سوپر جردن بهترین گزینه است. این فروشگاه بالای خیابان دستگردی در خیابان جردن (نلسون ماندلا) است. سوپر جردن ۲۴ ساعته باز است و شبها جلویش حسابی ترافیک می‌شود. انواع خوراکی و حتی بعضی غذاها در سوپر جردن پیدا می‌شوند.

کافه های تهران

کافه های تهران

تهران پر از کافه‌های دنج است. در ادامه بعضی از کافی‌شاپ‌های خوب برای شب گردی در تهران را معرفی می‌کنیم.

– پل کافه: پل کافه در ضلع شمالی میدان تجریش است و کنار کافه لمیز معروف قرار دارد. اینجا معمولا خلوت و دنج است و برای وقت گذراندن در شب و بیرون رفتن با دوستان، مناسب به نظر می‌رسد. کاچوجینوها و هات‌چاکلت‌های پل کافه طعم خوبی دارند.

– سام کافه: سام کافه چند شعبه در تهران دارد. تمام شعبه‌های سام کافه دنج و مناسب قرارهای دو نفره و دوستانه هستند. دکوراسیون همه شعبه ها خوب است و در شب زیباتر می‌شود.

– کافه ه: اگر دوست دارید شب را در فضایی آرام و دلنشین بگذرانید، به کافه ه پاسداران بروید. میزهای کافه ه در فضای باز چیده شده و تماشای آسمان در شب‌های تابستانی، لذت خاصی دارد. در شب‌های سرد هم نوشیدنی‌های گرم، انتخاب خوبی هستند.

جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب

کافه ه در اول پاسداران است. از سه راه گل نبی که عبور کردید، سمت چپتان این کافه و میزهای دوست‌داشتنی‌اش را می‌بینید.

بهترین پارک‌ها برای شب گردی در تهران

پارک جمشیدیه تهران

اگر اهل قدم زدن و دوستدار طبیعت باشید، پارک‌ها جای مناسبی برای شب گردی شما هستند. اینجا به چند پارک مناسب شب گردی اشاره می‌کنیم.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه تهران پر از مسیرهای زیبا برای پیاده‌روی است. پارک سنگی جمشیدیه سال ۱۳۵۶ تاسیس شده و حالا یکی از بهترین جاها برای شب گردی در تهران است. پیاده‌روهای سنگفرش و پله‌های سنگی، واقعا چشم‌نواز هستند.

پارک نیاوران

این پارک جای خوبی برای قدم زدن در شب است. پله‌های زیبا و صدای آبی که در سرتاسر پارک به گوش می‌رسد، حس خوبی منتقل می‌کند؛ به خصوص اگر در شب قدم بزنید و فکر کنید. پارک نیاوران در انتهای خیابان پاسداران و کنار میدان باهنر (نیاوران) قرار گرفته.

پارک آب و آتش

پارکی سرزنده و خوب برای شب گردی در تهران. اینجا تا دلتان بخواهد امکانات وجود دارد، از فودکورت راه چوبی گرفته تا پل طبیعت و فست فودهایش. پارک آب و آتش در خیابان جردن بالای چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین است.

پارک ملت

اگر یک تهرانی بخواهد جایی را به کسی معرفی کند، پارک ملت اولین انتخابش خواهد بود. ملت از بهترین پارک‌های تهران است. این پارک در خیابان ولیعصر قرار دارد که خودش جای خوبی برای پیاده روی شبانه در تهران است.

جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب

بام‌های تهران در شب

بام‌های تهران در شب

شب‌های تهران از چند نقطه دیدنی‌تر است. بام‌های تهران، جای خوبی برای شب گردی و گردش شبانه هستند. می خواهیم دو بام معروف تهران را معرفی کنیم.

بام تهران ولنجک

اینجا بهترین نقطه برای شب گردی در تهران است. در بزرگراه چمران شمال، خروجی ولنجک را پیدا کنید. ادامه مسیر با تابلو برای شما مشخص شده. بام تهران امکانات رفاهی دارد و می شود چند ساعتی از مشکلات دور شد و آرامش گرفت.

 

بام‌های تهران در شب

بام محک

بام محک را خیلی‌ها نمی شناسند. بزرگراه صیاد شیرازی را تا انتها بروید و وارد بلوار اوشان شوید. انتهای بلوار، خیابان پروانه وثوق است. بعد از آن خیابان اردستانی را پیدا کنید تا انتها مسیر را ادامه بدهید.

محک جای دنج و ساکتی است و برای شب گردی در تهران ، ایده آل است.

جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب – جاهای دنج تهران در شب

بام بوکان

خیابان بوکان در بالای محله نیاوران است. بعد از رفتن به خیابان شریعتی و دزاشیب، در خیابان صادقی قمی خیابان بوکان را پیدا می‌کنید. بوکان را تا انتها بروید تا به بام برسید.